XXIX Ogólnopolski Zlot Druha Szarego

🏆 I Miejsce - WYGRANA HARCERZY Z JEDWABNEGO WE WSPÓŁZAWODNICTWIE DRUŻYN HARCERSKICH PODCZAS XXIX Ogólnopolskiego Zlotu Druha Szarego w Piątnicy, a w Festiwalu Piosenki zlotowej zajęliśmy II miejsce 🥈Jesteśmy mega szczęśliwi😊😘⚜️
,,W dniach 10-12 marca my, harcerze z 21DH ,,Agapa - Pomocna dłoń” im. ks. Kazimierza Lutosławskiego z Jedwabnego, uczestniczyliśmy w XXIX Ogólnopolskim Zlocie Druha Szarego, który odbył się w Piątnicy oraz częściowo w Drozdowie. W piątek około godziny 18:00 wyjechaliśmy spod M-GOK w wyznaczone miejsce, w którym odbywał się zlot - Hala Sportowa w Piątnicy. Po dotarciu na miejsce docelowe rozłożyliśmy swoje rzeczy, a następnie poszliśmy zjeść kolację, którą sami sobie przyrządziliśmy. Po pewnym czasie odbył się Mini Festiwal Piosenki Zlotowej. Jego wyniki miały być ogłoszone w niedzielę na apelu pożegnalnym. Nasza drużyna zaprezentowała na nim dwie piosenki -,,Harcerzem być” oraz ,,Mały obóz”. Byliśmy z siebie bardzo zadowoleni. Po skończonych występach z Mini Festiwalu był czas na wspólne zabawy i integrację.
W sobotę była pobudka o 6:45. Po pobudce poszliśmy na stołówkę, by zjeść śniadanie. Następnie odbył się apel poranny. Po jego zakończeniu przejechaliśmy autobusem do Drozdowa, na Drogę Krzyżową. Na dworze było bardzo zimno. Trasa wspólnej modlitwy przechodziła wokół Dworku Lutosławskich - obecnego muzeum, wokół kościoła, a jej ostateczny punkt był Grobem rodziny Lutosławskich oraz patrona naszej drużyny. Zapaliliśmy znicz. Po Drodze Krzyżowej mieliśmy możliwość zwiedzenia muzeum oraz wypicia gorącej herbaty. Gdy wróciliśmy do Piątnicy chwilę odpoczęliśmy, a następnie czekała nas kolejna atrakcja - Ha-Be-Ta. Wykonywaliśmy różne zadania za które otrzymaliśmy punkty, a jej wyniki miały być ogłoszone na apelu pożegnalnym. Zadania, jakie mieliśmy wykonać to: rzucenie ringiem na słupek, znalezienie maskotki oraz koperty, w której było zadanie na odszyfrowanie wiadomości, rzucanie strzałami w maleńką tarczę, ustawienie wieży z kubeczków plastikowych, przełożenie maty na drugą stronę nie schodząc z niej, przejście wzdłuż liny oraz granie w papier -kamień -nożyce, kalambury związane z harcerstwem. Poradziliśmy sobie z tymi zadaniami bardzo dobrze. Po Ha-Be-Cie czekał na nas obiad - zupa pomidorowa oraz kiełbasa. Następnie mieliśmy czas wolny dla siebie. Mogliśmy ze sobą porozmawiać, ,,pobawić się” albo po prostu odpocząć. Po przerwie nastąpił czas na różne zabawy integracyjne, konkursy, itp. Harcerze mieli możliwość potańczyć, nauczyć się wiązać węzły lub spróbować swoich sił w konkursie wiedzy o Druhu Szarym. Następnie odbyła się wieczornica poświęcona Druhowi Szaremu. Jej tematem był głównie Krzyż Harcerski oraz przyrzeczenie. Druhny i druhowie z drużyn harcerskich wypowiadali się, w jakich okolicznościach złożyli przyrzeczenie i co wtedy odczuwali. W trakcie wieczornicy również śpiewało się piosenki harcerskie. My zaprezentowaliśmy się na niej z piosenką ,,Wspomnienie bumeranga”. Gdy wieczornica się zakończyła, zjedliśmy kolację, a następnie był czas na integrację. Niestety mieliśmy na nią tylko godzinę czasu. O 22:00 druh oboźny ogłosił bezwzględną ciszę nocną. Inne drużyny niestety w sobotę musieli nas opuścić z różnych powodów. Bardzo szkoda, że nie udało im się zostać do samego końca.
Ostatniego dnia zlotu obudziliśmy się o 6:45, następnie poszliśmy na śniadanie. Byliśmy bardzo niewyspani i żałowaliśmy, że zlot był bardzo krótki. Zleciał nam bardzo szybko. Po śniadaniu musieliśmy się spakować i posprzątać po sobie. Gdy zrobiliśmy to, co trzeba było, zebraliśmy się całą naszą drużyną i rozmawialiśmy z drużynową o tym, co nam się podobało, a co nie. Na godzinę 10:00 poszliśmy do kościoła w Piątnicy na mszę w intencji harcerzy i całą mszę staliśmy na środku kościoła. O 11:30 rozpoczął się apel pożegnalny, na którym ogłoszono wyniki Mini Festiwalu oraz Ha-Be-Ty.
Na Mini Festiwalu zajęliśmy II miejsce, a w Ha-Be-Cie - I miejsce. Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych osiągnięć. Na tegorocznym zlocie harcerskim udało nam się poznać kilka nowych osób. Cieszymy się bardzo z wyjazdu na zlot i mamy nadzieję, że pojawimy się też na nim za rok. Czuwaj” Eliza Szmitko